Ce este dieta oloproteică?

Deseori auzim de noi diete și diferite metode prin care să putem scăpa de kilogramele nedorite. Cea mai recentă descoperire, foarte popular printre vedete, este dieta oloproteică. Însă ce presupune această dietă și oferă într-adevăr rezultate?

Ce este dieta oloproteică?

Pentru început, trebuie să punctăm faptul că dieta oloproteică este o formă a dietei ketogenice. În cazul în care nu cunoști acest termen, îți spunem că dieta ketogenică este o dietă menită să ardă grăsimile din organism prin alimentație. Mai exact, o astfel de dietă presupune consumul a 65% grăsimi, 30% proteine și 5% glucide. Poate că farfuria zilnică nu pare foarte apetisantă, dar prin grăsimi ne referim la cele sănătoase, în niciun caz semi-preparate.

Dieta oloproteică se poate numi și liposucție alimentare, având efecte asemănătoare cu o astfel de intervenție. Aceasta se ține pentru o durată de 21 de zile, perioadă în care se preconizează că pacientul va ajunge să piardă până la 10% din greutatea corporală. După această perioadă, se vor introduce treptat alimentele interzise în timpul regimului.

Creatorul dietei este doctoral Giuseppe Castaldo, un medic Italian care s-a specializat pe efectele excluderii totale a alimentelor care conțin carbohidrați din alimentație. Acesta susține că o dietă alimentară fără carbohidrați, dar cu cantități moderate de proteine și suplimente, pot înlocui cu brio mesele și gustările zilnice.

Dieta oloproteică – fără carbohidrați

Pe durata unui regim alimentar oloproteic, nu trebuie să consumați carbohidrați sau lactate. Pe scurt, este complet interzis consumul de pâine, paste făinoase, fructe, dulciuri, sucuri și bineînțeles, alcool. Deși este o dietă destul de restrictive la prima vedere, proteinele vor ține de foame și vor oferi organismului energia necesară, astfel încât să nu vă simțiți secătuiți de puteri.

Deseori, dietele vin la pachet cu restricții enorme și o stare de letargie continua. Dieta oloproteică în schimb, presupune consumul de proteină, ceea ce înseamnă că veți avea o stare generală de bine, iar eliminarea carbohidraților și a lactatelor va avea și efect detoxifiant. De asemenea, eliminarea acestor alimente vă va ajuta și cu îmbunătățirea stării tenului, carbohidrații și lactatele fiind cele care accelerează apariția imperfecțiunilor pe ten.

Ce alimente aveți voie să consumați în timpul unei diete oloproteice

Pe parcursul celor 21 de zile de dietă veți consuma proteine astfel încât să beneficiați de senzația de sațietate. Însă lista de alimente premise este destul de variată, fiind incluse cărnurile de orice fel, legumele verzi (spanac, salate), legume de suprafață (vinete, castraveți), iar pentru a da savoare mâncărurilor, puteți adăuga fără nicio problemă ulei de măsline și condiment din abundență.

Ce se face după o astfel de dietă

Cu siguranță cunoașteți persoane care după ce au ținut o dietă au pus la loc kilogramele pierdute. Ori poate chiar dumneavoastră sunteți acea persoană. Astfel de lucruri se întâmplă fiindcă nu toate dietele presupun o a doua fază. În urma unei diete oloproteice, alimentele interzise trebuie reintroduse treptat. Nu se recomandă asocierea carbohidraților cu grăsimi în timpul aceleiași mese și se promovează ideea de a continua cu un stil de viață echilibrat compus din mese sănătoase și mișcare zilnică.

Lasă un comentariu