Călătorii

Umbria, excursie de februarie

28 ianuarie 2014

Încep anul cu o excursie în Umbria, mai exact la Perugia, unde Wizz-ul ”mă zboară” cu vreo 138 lei (atâta am dat eu pe bilet în decembrie, nu știu cât o mai fi acum). N-am mai fost niciodată în zona aia, am vizitat vecina Toscana într-o vară când îmi făceam planuri să stau o veșnicie acolo, dar n-am avut, până la urmă, decât 6 zile concediu. Nici acum nu stau prea mult, 4 zile mari și late, împărțite după cum urmează:

Ziua 1: aterizare în Perugia, mic oraș medieval, cocoțat pe-un deal (sau dealuri?), cu un MiniMetro – tren fără conductor și ciocolată Perugina. Așa că știu ce voi face, pardon, mânca, cât timp stau acolo 😊

Ziua 2: Spoleto, pentru că am văzut eu o fotografie cu un pod și o cetate și mi-am dorit foarte mult să le văd. După-masa vizită în Assisi, oraș medieval mult prea faimos ca să-l ignor – să sperăm că nu se întunecă prea devreme și nu va fi foarte frig, ca să mă întorc de acolo cu poze “bellissima”. (momentan prognoza e de ploaie, deh…)

Ziua 3: Gubbio, trebuie să merg cu autobuzul, tren nu e, orașul pare foarte frumos în fotografii. Pentru ziua numărul 3 a fost concurență mare, dar Gubbio a câștigat detașat – mai rămâne să vedem cum e la fața locului.

Ziua 4: Perugia și ciocolată Perugina, pentru că, din păcate, trebuie să mă întorc acasă.

Scurt, dom’le, dar mă consolez cu gândul că e februarie deci, oricum, nu cea mai bună perioadă pentru călătorii. Sper să mă întorc o dată vara și să verific dacă umbrienii ăștia chiar se pricep la “slow food” cum se laudă peste tot.

Nu mai e nevoie să spun, cred, că de abia aștept să dau nas în nas cu brânzeturile italienești care sunt preferatele mele din tot ce am gustat până acum (pecorino, here I come, baby! 🙂 ) și cu restul bunătăților de acolo. Italienii au cea mai bună mâncare, după părerea mea: simplă, gustoasă și sănătoasă. Ce poți să-ți dorești mai mult?

P.S.: nu voi avea timp pentru Orvieto, Montefalco, Spello, Norcia, Todi, lacul Trasimeno, Panicale, Ferentillo (pentru Muzeul Mumiilor), Borgo di Cospaia (care a fost un mic stat independent datorită unei erori topografice), Eremo delle Carceri de lângă Assisi, cascada Marmore, Castiglione del Lago și Scarzuola din Montegiove, dar las semn aici pentru cine mai are Umbria în vedere.

P.P.S.: dacă ați fost deja acolo spuneți-mi, pliz, ce locuri v-au plăcut mai tare și mai mult în Umbria – să le trecem pe listă și pe ‘mnealor. Grazie 😊

You Might Also Like

23 Comments

• Reply Liliana 28 ianuarie 2014 at 10:19 am

drum bun, Anca!

• Reply Monica @DescoparItalia 28 ianuarie 2014 at 10:54 am

Felicitari pentru inspiratie! Ai ales niste orasele foooarte faine si putin batute de turisti. Daca mai pui la socoteala ca mergi in februarie, cred ca vei fi singura turista pe acolo :P. Perugia este cea mai ofertanta dintre toate din toate punctele de vedere, insa mie mi-a placut foarte mult si Gubbio – insa datorita faptului ca am fost in perioada in care era ''Corsa dei Ceri''.

• Reply Anca 28 ianuarie 2014 at 10:57 am

Multumesc, Lili!

• Reply Anca 28 ianuarie 2014 at 11:00 am

De Corsa dei Ceri de pe 15 martie nu stiam, mersi 🙂

• Reply Corina Bodea 28 ianuarie 2014 at 11:04 am

Calatorie placuta la toti 3!; insa as avea 1 comentariu care sigur nu iti va placea.
    Ma gandesc ca aceasta regiune ar putea fi vizitata intr-o perioada mai calda, folosind masina si savurand din plin "slowfood-ul adica acel "dolce farniente perugian".
    Ca mamica , personal as opta pentru 4 zile de februarie, undeva la Paltinis de exemplu, unde si copilul si eu ne-am zbengui in zapada si ozon de brazi.
    Sun fan excursii cu copilul in spate dar pentru atat de putin timp, trambalatul prin aeroporturi, gari, autogari, acum cand exista 1 mic disconfort din cauza dintisorilor, as mai cugeta oleaca(mai ales ca in Umbria nu prea e zapada, deci bacilushii o duc bine).
    Dar poate nu va ploua in cinstea voastra !.

• Reply Corina Bodea 28 ianuarie 2014 at 11:07 am

Am gresit adrisantu' , credeam ca este vorba despre Liliana Oprisan SCUZE!

• Reply Anca 28 ianuarie 2014 at 11:07 am

Corina, eu nu am copii, in Umbria voi calatori singura, nu stiu de unde s-a inteles ca voi trambala un bebelus dupa mine 🙂

• Reply Anca 28 ianuarie 2014 at 11:08 am

🙂

• Reply Daniela Savulescu 29 ianuarie 2014 at 12:24 pm

Hi hi ceva asemanator mi-am propus si eu pt aprilie. Vreau neaparat sa ajung la Alberobello 😀

• Reply Aliceee traveler 29 ianuarie 2014 at 10:58 am

Eu iti recomand sa vezi un film, inainte sa mergi, poate nu l-ai vazut 🙂
    Se numeste chiar "My house in umbria" (2003)

Nu am vizitat zona dar ma tenteaza, iubesc Italia asa ca voi urmari cu siguranta articolele de la intoarcere

• Reply Anca 29 ianuarie 2014 at 11:34 am

Nu cred sa fi vazut filmul asta, o sa-l caut, multumesc! 🙂

• Reply carmen 29 ianuarie 2014 at 12:04 pm

• Reply Anca 29 ianuarie 2014 at 1:12 pm

Multumesc, Carmen! 🙂

• Reply Dan 29 ianuarie 2014 at 5:03 pm

Eu plec de Paste, 16-20 Aprilie. Sper vremea sa fie buna si totul verde.
    Inchiriez o masina si ajuns si la San Marino.

• Reply CristinaC 30 ianuarie 2014 at 6:32 am

Drum bun Anca! E superb pe unde mergi….am fost si mai merg!

• Reply Anca 30 ianuarie 2014 at 10:27 am

Drum bun! Eu inca nu am ajuns la San Marino 🙂

• Reply Anca 30 ianuarie 2014 at 10:28 am

Uf, Cristina, tu ai fost peste tot 🙂 Multumesc pentru vizita.

• Reply Anca 30 ianuarie 2014 at 10:29 am

Si eu 🙂

• Reply Mihai 30 ianuarie 2014 at 2:54 pm

Salut,
    Nu am vizitat zona inca, dar de pe bucata de harta postata in articol am remarcat un orasel denumit Montepulciano. Noi am degustat de cateva ori vinuri rosii Montepulciano si ne-au placut tare mult (credeam ca-i specific zonei dar aparent soiul de struguri se cheama asa si ar fi cultivat intr-o suprafata destul de mare din Italia). Oricum, ceva de incercat in combinatie cu slow food sau dolce far niente :)..

• Reply Anca 30 ianuarie 2014 at 5:38 pm

Cred ca am baut si eu vinuri din Montepulciano, dar momentan nu e pe lista localitatea 🙂

• Reply Anna Nicolle 1 februarie 2014 at 9:08 am

Am vazut Spoleto, Perugia, Assisi – mai ai la poalele muntelui cu orasul o biserica impozanta Santa Maria degli angelli, Cascia-Santa Rita, toate super frumoase, ultimul pitoresc, insa vazut vara. Cascada delle Marmore s*ar putea sa fie inchisa in perioada asta. Recomand Perugia in Octombrie pt targul de ciocolata 🙂 Enjoy!!

• Reply Maria Cini 8 martie 2014 at 7:32 pm

Bună seara, mulțumesc pentru că există o persoană ca tine. Am citit și voi continua să citesc ceea ce scrii in acest spațiu virtual pt că până ajung și eu sa vizitez ceea ce îmi doresc, ești un exemplu pentru mine.

• Reply Anca 10 martie 2014 at 3:15 pm

Multumesc (emoticon care roseste 🙂 )