Călătorii

Planuri pentru traversarea Europei

3 aprilie 2011

Astă iarnă îmi făceam planuri destul de serioase pentru o călătorie care urma să traverseze Europa occidentală. Îmi luasem chiar și bilete de avion, urma să plec din Milano (low costs rules), să iau trenul până în Elveția (îmi doresc de multă vreme să ajung în Zürich, încă de când am citit o povestire în care un el se desparte de o ea pe motiv că ei orașul i se păruse plictisitor, iar el găsea că trebuie să fii cu cineva pentru care lucrurile, fie ele și plictisitoare, au un farmec al lor).

Deci Zürich, Elveția – urma să stau acolo două zile. Apoi iute cu trenul până la Strasbourg, iar de acolo până-n Luxembourg. Urma să mă opresc o zi și-n Köln, în drumul meu spre Amsterdamul mult-dorit. Retur prin Bruxelles, de unde aveam (și am, încă) un bilet retur low-cost spre București.

Am făcut apoi tot felul de rezervări și calcule și am ajuns la concluzia că toată distracția m-ar fi costat cel puțin 800 Euro cazări în hosteluri (acolo unde am găsit așa ceva) și bilete de tren. Cam mult pentru o săptămână de vacanță. Da, partea aceea a Europei este scumpă, chiar foarte scumpă.

În cele din urmă am renunțat la planul inițial, urma să valorific măcar unul dintre biletele de avion deja cumpărate pentru un weekend break, dar nu aveam să ajung prea curând în Zürich, Strasbourg sau Luxembourg, din păcate. Soarta însă îmi pregătea o surpriză pentru necredincioasa de mine: pe neașteptate mi s-a oferit șansa de a petrece câteva zile într-unul din orașele de la care îmi luasem gândul.

Cât despre călătoria mea ”Crossing Europe”, poate o va face altcineva, cu trenul până în nordul continentului, all the way to Amsterdam.

You Might Also Like

9 Comments

• Reply M. 3 aprilie 2011 at 1:41 pm

Prin Luxembourg am trecut si noi acum vreo patru ani cu masina. Eram chiori de somn si ne-am plimbat doar cateva ore, destinatia finala fiind atunci Parisul. Ne-am promis ca vom reveni. Despre Strasbourg… ei bine… mi-ar placea sa locuiesc acolo. Un orasel fascinant. Oameni in costum si rochii pe bicicleta mergand spre munca, aer curat in mijloc de august, tramvai pe care nu il auzi, o agitatie placuta, un oras in care nu te simti turist. Despre Bruxelles… trufe fantastice. Hm… ce m-as mai plimba din orasel in orasel 😀

• Reply Anca 3 aprilie 2011 at 2:09 pm

Si eu… De asta visez la calatorii mai lungi cu trenul dintr-un loc in altul, sa apuc sa vad mai multe locuri dintr-o tara. Daca as avea carnet si masina, ar fi probabil si mai bine 🙂 Va invidiez pentru Luxembourg 🙂 Ma tenteaza statele astea mici, ca Liechtenstein, San Marino, Andorra. Someday…

• Reply Mihai 3 aprilie 2011 at 7:45 pm

Interesanta ideea de traseu, as putea zice ca singurul de pe lista nevizitat e Zurich :).

Nu va faceti foarte multe sperante referitor la Luxembourg. Apropo, este atat un ducat (2500km2, o forma de triunghi) cat si orasul capitala (100+ mii locuitori, cel mai mare si aproximativ 25% din populatie). Orasul este destul de mic, centrul are diametrul sub 1km. Este o fosta fortareata Vauban, dar zic eu ca-n maxim juma de zi se poate vedea cam tot ce e interesant. Gasiti niste poze daca urmati link-ul.
    De asemenea, as sugera sa includeti in traseu si orasul Colmar. La fel, in jumatate de zi se poate vizita cam tot ce e interesant (cladiri, locatii, cafenele, etc), mie mi s-a parut mai pitoresc decat Strasbourg (caruia i-as aloca totusi 2 zile).
    La distanta mica de Koln (cam 30km spre sud) este si Bonn, unde la fel, puteti face o vizita rapida. Exista posibilitatea sa faceti calatoria pe Rin, de la Bonn la Koln (de fapt chiar pe o distanta mai mare, exista inclusiv croaziere care va duc pana la Amsterdam). Mai la sud de Bonn mai este si Koblenz (fondat de romani), in locul unde Moselle se varsa in Rin. Pe ambele maluri ale Rinului, in zona respectiva, exista multe castele. In Koln (la fel, fondat de romani), cea mai mare dezamagire pentru mine a fost ca, dupa ce-am urcat cele ~600 trepte ale turnului catedralei, am descoperit cu stupoare ca e acoperita cu o plasa cu ochiuri mici (poate impotriva porumbeilor, poate impotriva sinucigasilor), si n-am reusit sa fac pozele la care ma gandeam deja (obiectivul DSLR-ului nu intra printre ochiurile alea).
    La numar de biciclete, inca n-am intalnit oras care sa bata Amsterdam-ul. Erau efectiv gramezi de biciclete la fiecare stalp. Insa nu pot sa zic ca mi-a placut, ca oras.

• Reply Anca 3 aprilie 2011 at 8:04 pm

Mihai, multumesc mult pentru comentariul detaliat 🙂 M-am uitat la fotografiile din Luxembourg – mic sau nu, tot imi doresc sa ajung intr-o zi acolo. De Colmar am aflat abia zilele trecute – maine dimineata plec la Strasbourg si mi-ar fi placut sa ma plimb si in afara orasului; insa nu stau decat 2 zile si o parte din program e fix asa ca nu cred ca voi avea timp. O sa tin minte recomandarea cu Koblenz.

PS: frumoase fotografii ai:)

• Reply M. 3 aprilie 2011 at 8:30 pm

Andorra e plin de magazine :))

• Reply VertAnge 3 aprilie 2011 at 10:37 pm

Foarte frumos traseu ai ales! Eu mai am de vazut Bruxelles si Luxemburg din aceasta lista, dar le tot aman pentru alte destinatii.
    Cred ca ai face niste fotografii minunate in San Marino. E un oras tare fotogenic. 🙂

• Reply CristinaC 4 aprilie 2011 at 5:18 am

Drum bun Anca!
    Mi-a palcut traseul initial pe care il facusesi…Iti urez in curnd carnet… si masina. Vezi mult mai mult, mai ales tu cu ochi format de fotograf/ artist. Mie mi se pare ca am mult mai multa flexibilitate cu masina. Din toate orasele mentionate Zurich e cel mai scump. Un sandwich, pe strada cea mai vestita, Bahnhof Stasse, era cam 24 franci elvetieni … acum 4 ani.

• Reply Anca 7 aprilie 2011 at 9:33 am

VertAnge, mie Bruxelles nu mi s-a parut exceptional, dar daca ajungi acolo nu rata Bruges, e un orasel superb.

Cristina, stiu ca Elvetia e o tara scumpa, dar…cumva tot ajung sa ma plimb si pe acolo 🙂