Bucureşti

Hop on / Hop off: ghid de utilizare a autobuzelor turistice din București

30 iulie 2011

Niciodată în călătoriile mele peste hotare nu m-am urcat în acele autobuze turistice colorate cu care faci turul orașului așezat confortabil pe scaun: ba din lipsă de bani, ba pentru că preferam să bat orașul la pas în loc să-l văd pe fugă. Cât despre autobuzele supraetajate nu m-am urcat decât în cele irlandeze, când am fost la Dublin anul ăsta, și evident că m-am cocoțat la etaj, să văd cum e.

* * *

Atunci când am auzit că au băgat prin București autobuze turistice cu etaj mi-am zis imediat ”asta-i de mine!, o să mă urc în unul și-o să mă prefac că sunt în vizită în București, că tocmai am ajuns în oraș și urmează să plec a doua zi spre Transilvania, să văd Dracula’s castle”.

Înarmată cu aparatul foto m-am prezentat în Piața Victoriei unde am așteptat un sfert de oră într-un loc greșit și apoi alte 10 minute în locul corect până am reușit să mă urc într-un autobuz. Plătit biletul și iute sus, la etaj; eram cu totul vreo 10 inși, străini dar și români suiți în autobuz de curiozitate. Și, într-o zi faină ca cea de ieri, să te plimbi cu un autobuz supraetajat prin oraș este o adevărată plăcere: vântul bate, soarele te încălzește plăcut și totul se vede cu totul și cu totul altfel de sus!

Vă rog încercați măcar o dată să vedeți cum e! Chit că vi se pare că ați văzut orașul de prea multe ori, e altceva să treci pe Calea Victoriei pe lângă ferestrele oamenilor, să privești de sus autobuzele obișnuite, să treci pe sub copaci ale căror crengi le poți atinge dacă întinzi mâna.

MINUSURI

Stațiile nu sunt marcate deloc! Ăsta mi se pare un mare minus, v-am zis că am stat aiurea 15 minute lângă parcarea de lângă Muzeul Antipa ca să constat că autobuzul oprește în altă parte, pe Aviatorilor, probabil pentru că pe Kiseleff nu se circula ieri, însă nici celelalte stații nu sunt marcate, plus că nu întotdeauna coincid cu stațiile Ratb. Dacă vă urcați în altă stație decât capătul de linie, așteptați-vă să stați la întoarcere vreo 10 minute în Piața Presei Libere, lângă capătul tramvaiului 41.

Apoi stațiile nu sunt anunțate în niciun fel, există un fel de semnal vizual care îți spune „Bus stopping”, dar așa zice tot timpul, chiar și atunci când mașina merge; în plus, dacă nu ești din București, nu ai de unde să știi ce obiective turistice urmează, un ”audio guide” nu ar strica deloc.

Dacă vi se pare că autobuzele nu sunt noi, este pentru că ele nu sunt, au fost împrumutate de la Constanța și au mici urme de uzură, gen stickere puțin dezlipite pe spătarele scaunelor. A, și n-am înțeles de ce ferestrele parterului autobuzului trebuie acoperite cu abțibilduri imense – da, nimeni nu vrea să stea acolo, dar dacă ar ploua poate ar vrea. Sau atunci nu circulă autobuzele astea?

Una peste alta am văzut mulți plimbăreți cocoțați în autobuzele turistice, poate va prinde ideea și la noi și n-o să dispară după 2-3 luni. În definitiv de ce n-ar avea și Bucureștiul un hop on / hop off bus? Chit că avem un trilion de cabluri agățate peste tot și se văd ca naiba din autobuz, dacă te ambiționezi un pic poți să te agăți de ele și să „hop off” direct pe asfalt.

Later edit: între timp stațiile au fost marcate 😊

CHESTIUNI PRACTICE:

Biletul costă 25 de lei și este valabil 24 de ore, puteți coborî în orice stație și apoi urca din nou, trebuie doar să validați cardul. Biletele se cumpără din autobuz, de la o doamnă care îl însoțește pe șofer. Traseul durează aproximativ o oră, ruta o găsiți aici.
Stațiile sunt mai multe, cele pe care le-am reținut eu sunt: Piața Victoriei, Palatul Parlamentului, Herăstrău lângă Arcul de Triumf, Muzeul Satului, Piața Presei Libere; vă puteți urca în oricare dintre ele, nu contează unde începeți traseul.

VĂ PLACE ACEST ARTICOL?

Puteți dona o sumă modică pentru conținutul de pe acest site cu un card de credit sau printr-un cont Paypal.

You Might Also Like

No Comments

Lasă un răspuns