Călătorii

Când mergem pe Valea Loirei?

27 noiembrie 2012
Castelele de pe Valea Loirei

Cu mult timp în urmă, înainte de a deveni un adult plicticos, am avut o prietenă franțuzoaică. Pe vremea aia nu exista internet (cel puțin n-auzise nimeni de așa ceva la mine la școală) și se purtau scrisorile. Într-o zi m-am trezit că mi s-a repartizat această elevă din Franța care își dorea să corespondeze cu cineva din România. Profesoara mea de franceză se face vinovată pentru asta 😊

Ne-am scris o vreme, ne-am făcut chiar și cadouri – îmi amintesc ca ea era foarte generoasă, lucru care crea angoase mamei mele care nu știa cum să îi răspundă ca să „nu ne facem de rușine”. Printre altele am primit de la ea un album despre Valea Loirei și niște genți de voiaj. Toate există și acum și sunt folosite în continuare; albumul l-am recuperat de acasă de la mama, este puțin zdruncinat, dar se ține bine.

Din cauza acestei cărți mi-am făcut într-o zi un plan foarte serios de vizitare a castelelor de pe Valea Loirei. Pe vremea aia mi-era mai ușor să fac planuri decât să le pun în aplicare: să petrec 2 săptămâni în Franța era un vis… Nu mai am planul, era destul de detaliat, dar din păcate mi-l făcusem pe hârtie. Țin minte că îmi făcusem probleme cu transportul între castele, eu neavând nici până în ziua de azi carnet de șofer. Dar mă temeam și pentru cazările care păreau să fie cam scumpe. Acum, având ceva mai multă experiență în călătorit, mi-ar fi infinit mai ușor – mai rămâne să îmi găsesc timp ȘI pentru asta 😊

Ce castele se pot vizita pe Valea Loirei? Albumul franțuzoaicei zice așa:

Gien, Sully, Talcy, Blois, Chambord, Villesavin, Beauregard, Cheverny, Fougeres-sur-Bievre, Chaumont, Amboise, Chenonceau, Valençay, Loches, Villandry, Azay-le-Rideau, Saché, Chinon, Ussé, Langeais, Le Lude, Montsoreau, Saumur, Montreuil-Bellay, Brissac, Serrant, Angers, Le Plessis-Mace, Le Plessis-Bourré.

E clar, două săptămâni nu ajung! Ce ziceți, ne vedem acolo, pe Valea Loirei? 😊

You Might Also Like

6 Comments

• Reply Larisa 27 noiembrie 2012 at 11:46 am

Sigur ne vedem :p Eu el puțin nu plec nicăieri 🙂

Da, Valea Loarei este o zonă făină, castelele sunt frumoase și multe, foarte multe chair, dacă le includem și pe cele care nu sunt muzeu.

Apoi dincolo de aceste castele mai sunt și orașele simpatice (Blois, Tours, Angers), sate pitorești (de exemplu Montsoreau , îmi place mai mult satul decât castelul, Candes-Saint-Martin), grădini, trasee de drumeții pt amatori, podgorii, de toate pentru toti 🙂

Acum depinde de timpul de care dispune fiecare. În general oficiile de turism am văzut că propun vizite care să îmbine și castele și diverse plimbări tematice, dar majoritatea persoanelor care vin aici se rezumă doar la castele. Pe undeva este normal, până la urmă datorită lor e cunoscută zona. Apoi, cele mai cunoscute dintre castele sunt și cele mai frumoase, după părerea mea. Însă eu chiar și pentru câteva zile aș amesteca vizitatul de castele cu diverse alte plimbări prin regiune. E chiar faină de descoperit. Cum zice si Alexandra, la un momentdat ti se ia de castele :))…tocmai de aia de bine sa imbini un pic, parerea mea.

Depinde de ce ai vrea să vezi, de gusturi și mai ales de timp. Și mai depinde mult de transport. Sunt și mijloce de transport în comun care merg la castele, plus că oficiile de turism (din Tours de exemplu) organizează excursii cu 2 sau 4 castele pe zi. Dacă vrei putem vorbi mai multe, în măsura în care cunosc și eu, când te hotărăști.

• Reply Alexandra Roşu 27 noiembrie 2012 at 10:49 am

Uf, si eu imi amintesc ce de vis pareau castelele astea inainte sa ajung acolo. Eu din fericire n-am apucat sa visez la ele prea mult, ca a visat saraca mama zeci de ani si pentru mine, si m-a dus ea direct.

Am stat 2 saptamani in paris, si nu ne-am permis sa mergem decat 1 zi pe valea loarei, cu o excursie din aia cu autocar din paris. Era in anul 2001, cand inca tremurai pe la ambasada "ne-o da viza sau nu ne-o da?".

Apoi am mai revazut cateva si vazut altele noi tot asa, intr-o zi, anul trecut.

Am studiat si eu f mult problema, si pot sa te sfatuiesc ca nu ar merita sa pierzi chiar 2 saptamana pentru asta. Hai, 1 saptamana maxim. Pentru ca nu toate castelele din lista aia chiar merita. Daca vrei neaparat sa vezi mai multe, si pe indelete, alege maxim 7. Poti vorbi cu mine sau cu Larisa (blogul-larisei.com), ea sta in zona si a vazut multe si iti poate spune care se merita cu adevarat. In functie de ce anume te atrage si pe tine la un castel, desigur.

Sau poti alege chiar mai multe daca in unele cazuri vrei si poti vedea 2 pe zi. Dar nu mai mult de o sapatamana. O sa ti se ia de castele peste castele, iar interioarele o sa inceapa sa ti se invalmaseasca in cap si doar pozele te vor ajuta mai apoi sa iti amintesti care interior era in care castel 🙂

E, intr-adevar o zona extraordinara, care merita explorata ca lumea, dar cu o saptamana extra poti sa mai vezi si alte zone din franta, gen normandia (ca tot vroiai si Mont Saint Michel), care e extraordinara, sau altele, ca sunt cu duiumu, si culmea, niciuna nu seamana cu alta ca stil.

• Reply dana 27 noiembrie 2012 at 10:50 am

pai eu zic ca da 😀

• Reply Anca 27 noiembrie 2012 at 11:10 am

Probabil ca 2-3 saptamani numai cu castele ar fi prea mult. Dar mi-ar placea sa am timp sa vad o anumita zona pe indelete, eventual sa ma duc in Normandia, dupa care sa ma intorc iar la castele si tot asa 🙂

• Reply Alexandra Roşu 27 noiembrie 2012 at 11:50 am

Da, daca faci asa e mult mai bine 🙂

• Reply Anca 27 noiembrie 2012 at 1:59 pm

Larisa, cand ma voi hotari sa vizitez castelele fratuzesti sigur voi avea nevoie si de ajutorul tau 🙂 Multumesc pentru informatii.