Călătorii, România

Parcul Central din Cluj

January 22, 2014

După vizitarea Dejului m-am întors la Cluj, în loc să merg mai departe spre Bistrița. Orășelul ăsta cu centru medieval rămâne mai departe o necunoscută pentru mine, să sperăm că nu pentru multă vreme. Culmea, după ce în Dej am înghețat de frig (era și puțină zăpadă), când m-am întors la Cluj a ieșit soarele și s-a făcut cald! Excelent, dintr-o dată parcă aveam mai multă poftă de plimbare!

Mi-am zis să merg în Parcul Central, pe care îl ratasem la vizita anterioară, ca să constat, când am ajuns acolo, că trecusem pe lângă el când urcasem la Cetățuie. Am prins micul lac înghețat, un început de apus de soare și niște îndrăgostiți pe gheață. Apoi iarăși sus, la Cetățuie, pentru o privire asupra orașului, niște grafitti interesante (hug a tree & demons), apoi înapoi în Piața Unirii unde am băut un vin fiert cam oribil și mi-am luat niște linguri de lemn de la tarabe și ceaiuri de la un magazin de lângă piață.

A doua zi, dimineața, pe o ceață groasă de o puteai tăia cu cuțitul, am trecut pe lângă aceiași ”homeleși” – el și ea – pe care îi văzusem și cu o zi înainte și care iarăși se certau din nu mai știu ce motiv de gelozie. Urma să iau un microbuz spre Târgu Mureș și am făcut greșeală să cred că autogara e chiar lângă gară, dar nu era acolo, ci mult mai departe, de am alergat disperată prin ceața aia să nu pierd mașina (mai era alta, dar prea târziu…). Ca întotdeauna, când ai nevoie de un taxi nu găsești nimic, de vreun indicator spre autogară nici nu putea fi vorba, de aici și supărările mele vis-à-vis de transportul public în România. Dar totul e bine când se termină cu bine și călătorul înghețat prinde unul din ultimele locuri din microbuzul spre ”Marosvásárhely”.

CHESTIUNI PRACTICE:Unde am stat: Retro Hostel Cluj, am plătit 45 lei / noapte. E foarte aproape de Piața Unirii (deci cât se poate de ”central”), condițiile sunt ok, dar atât.