Călătorii

Atena: intersecția cu prostituate

iunie 28, 2013

Când am făcut ultimele pregătiri pentru Atena eram deja falită: mă mutasem de două ori într-o lună și jumătate și plătisem de trei ori chiria pentru o lună, ceea ce nu era de ici de colo pentru mine. Practic aveam de ales între a-mi anula biletul de avion pentru Atena (aș fi recuperat vreo 20 și ceva de Euro din 170, cât costase biletul) sau a merge oricum. Am ales a doua variantă, lucru care excludea din start alte excursii în afara orașului (îmi făcusem “n” planuri, ba pentru insule, ba pentru Meteora and company) sau alte răsfățuri. Urma să fie Atena și atât.

Prima decizie a fost să îmi schimb cazarea și să iau ce este mai ieftin în oraș. Asta s-a dovedit a fi un hotel/hostel pe lângă Piața Omonia, de unde se putea ajunge și pe jos în Piața Syntagma. Pentru mine era ok, am găsit locul relativ ușor și m-am cazat, în prima și a doua noapte stând singură în camera. La recepție era o româncă, patronul fiind un tip cam ciudat cu părul zburlit, nu am înțeles dacă era grec sau era străin mutat de tot în Grecia. Hotelul, un apartament mare la unul dintre etaje, primea, așa cum se lăuda pe un afiș la intrare, doar “tineri și familii”. La început nu am înțeles precizarea, că doar cine mai putea fi în afară de “tineri și familii”?!

Camerele având toate un balcon-terasă mărișor ajungeam să petrec destul timp și acolo, seara, după alergătura prin oraș. Vizavi mai era un hotel, care arăta mai acătării, iar în rest blocuri de locuințe, chiar și o clădire abandonată. În prima seară tot uitându-mă în jos, spre intersecție, am observat niște fete care stăteau în fața hotelului de care vă ziceam și care pierdeau vremea pe acolo. Inițial am crezut că e vreo stație de autobuz în fața hotelului (ha ha ha) și asta așteaptă, apoi am văzut că nu trece nimic, nu se întâmplă nimic și fetele tot acolo sunt, ba verificându-și telefonul, ba vorbind între ele ori rezemându-se obosite de vreun zid. De abia în a doua seară m-am prins că erau prostituate, iar hotelul de vizavi, chit că primea și turiști, primea și “turiste”. Unde stăteam eu nu se primeau, de aici și afișul cu “tinerii și familiile”.

Oh, da, am stat în Atena în cel mai rău famat cartier, aveam să aflu mai târziu. Erau mulți imigranți, mulți pierde vară, multe prostituate și niciun polițist. Doar în ultima seară îmi amintesc că am văzut unul chiar în fața hotelului cu prostituate: fetele se volatilizaseră, la fel și proxeneții lor, iar domnul cu uniformă dirija traficul pe acolo. Cum vacanța mea se încheiase și ea, m-am “volatilizat” și eu destul de subit spre aeroport.